Via Lage Weide relaxed het water op
Een rondleiding in de brouwerij van Grolsch of kanoën door de natuur en binnenstad van Utrecht? Of in coronatijd een plekje boeken in de sportschool of op kantoor? Dat gaat tegenwoordig allemaal met je telefoon via een online reserveringssysteem waar je gelijk kan zien of er een plekje vrij is en hoe laat. Gebruiksvriendelijk en overzichtelijk, boeken maar! Het geheim achter dat systeem? Dat komt bij Teqa Webdiensten op Lage Weide vandaan.
Van escape- tot huddle room
Grote kans dat je onbewust al eens gebruik gemaakt hebt van i–Reserve. Dat is de naam van het online reserveringssysteem van Teqa. Directeur Toon van Doorn vertelt ons er alles over: “i–Reserve is ons kernproduct en heeft als doel om klanten eenvoudig te laten reserveren. Het is veelzijdig en kan voor elke branche op maat worden ingericht. Het implementeren en ontwikkelen van de software doen we op maat voor elke klant.” Dat Teqa in veel branches actief is, wordt in ons gesprek al snel duidelijk. “Van escape– en de op kantoor populaire huddle-rooms tot rondvaartboten en zelfs het huren van een auto loopt via i-Reserve. Bij de autoverhuur zitten daar ook mogelijkheden voor systemen voor het ontgrendelen van de auto en automatische facturatie bij. Zoals je ziet is alles mogelijk en zijn we bij elk bedrijf persoonlijk betrokken en klantgericht.”
Veilig op pad
In het dagelijks leven zijn reserveringssystemen niet meer weg te denken vanwege corona. Met name restaurants en musea gingen over op i-Reserve. “Door de steeds wisselende corona-maatregelen steeg ook de vraag naar een reserveringssysteem in deze branches. Bezoekers willen snel en overzichtelijk zien wanneer ze een tijdslot kunnen boeken. De bedrijven willen graag dat hun bezoekers gemakkelijk kunnen reserveren en ze willen in één oogopslag weten hoeveel bezoekers er binnen zijn. Daar is i–Reserve ideaal voor.”
Ook voor ondernemers op Lage Weide die gedeeltelijk op kantoor en thuis werken, kan dit interessant zijn. “Vanwege corona kunnen werknemers niet zomaar een flexplek bezoeken, ze kunnen nu via een reserveringssysteem een dagdeel of ruimte reserveren. We kunnen hierin ook een bezoekerslimiet instellen zodat de werknemers op voldoende afstand van elkaar kunnen blijven en er nooit teveel mensen in het gebouw aanwezig zijn.”
Typefouten
Teqa is constant bezig met de ontwikkeling van nieuwe software, bijvoorbeeld voor narrowcasting. Een leuk feitje: weet u hoeveel fouten er worden gemaakt bij het overtypen van tekst? 2 op de 100 woorden! “Met name in hotels en op vergaderplekken zorgen we voor professionele beeldschermen waar, vanuit het i-Reserve systeem, automatisch informatie wordt getoond. Zo hoeven bedrijven niet zelf de tekst te typen en voorkom je fouten.” Elke app programmeert Teqa overigens helemaal zelf en ook het scannen van tickets via een QR-code behoort tot de mogelijkheden. Gebruiksgemak voor iedereen dus, of zoals van Doorn zelf afsluit: “Wij helpen onze klanten graag met als gevolg dat u relaxed het museum kan bezoeken of het water op kan gaan!”