Bewegwijzering in Centraal-Afrika
Stelt u zich eens voor… U loopt door een groot kantoorgebouw waarin verschillende organisaties gevestigd zijn. Geen idee waar u heen moet, want hoe komt u er ooit achter waar degene zit met wie u een afspraak heeft? Daar komt Gijtenbeek om de hoek kijken! Met prachtige, originele, maar vaak ook puur noodzakelijke bewegwijzering zorgen zij ervoor dat u in elke situatie de weg kan vinden.
Fullservice reclamebedrijf
Met de komst van Gijtenbeek BV naar Lage Weide in 2019, is ons bedrijventerrein een mooie naam rijker geworden. Gijtenbeek BV is een echt oud-Utrechts bedrijf. In 1956 begon Willem Gijtenbeek achter de Dom zijn graveerbedrijf, dat inmiddels is ontwikkeld tot fullservice reclamebedrijf. Wat dat precies betekent? Bijna elke soort bewegwijzering of gevelreclame kan door Gijtenbeek zijn gemaakt. Een greep uit de opdrachtgevers: Het Spoorwegmuseum, Nederlandse ambassades, het UMC, de Protestantse Kerk, Gemeente Utrecht en Triodos Bank. Door zijn grote internationale netwerk heeft Paul Rubingh, eigenaar van Gijtenbeek BV, bovendien niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland verschillende projecten kunnen binnenslepen.
Heeft u de bewegwijzering in uw bedrijf al helemaal op orde, maar bent u op zoek naar bedrukte T-shirts of de perfecte werkkleding voor uw personeel? Ook dat wordt op Lage Weide geleverd en bedrukt, door Sportsdesign B.V., een dochterbedrijf van Gijtenbeek BV.
Hilton te Malabo
“Weet je waar Equatoriaal–Guinea ligt?” vraagt Rubingh mij tijdens ons gesprek. Nee dus, mijn gok was totaal verkeerd. “Het ligt in Centraal-Afrika. Wij hebben daar de bewegwijzering in het Hilton hotel gedaan”, vertelt Rubingh trots. Van begin tot eind is Gijtenbeek hierbij betrokken geweest, van ontwerp tot productie en zelfs supervisie op locatie. “Dat was wel even anders dan de projecten in Nederland. Onze strakke tijdschema’s en manier van werken moesten we in het begin behoorlijk bijstellen. Gelukkig hebben de lokale medewerkers uiteindelijk uitstekend werk afgeleverd en is het Hilton hotel blij met ons!” aldus Rubingh.
Schoonheid of noodzaak?
Hoe dat in zijn werk gaat? Als je een beroep doet op Gijtenbeek, gaan zij met je in gesprek over de wensen en vooral over de noodzaak van de bewegwijzering. Voor een Hilton hotel is de vraag natuurlijk heel anders dan voor bijvoorbeeld het UMC. “In het ziekenhuis komt iedereen toch met een bepaalde mate van stress binnen. Dan is het noodzakelijk dat de bewegwijzering duidelijk en strak is, zonder poespas. Hier passen wij dus het materiaal, het lettertype en de kleur en vorm van de borden op aan”.
Als u een dynamisch bedrijfsgebouw heeft met veel fysieke veranderingen (bijvoorbeeld een congrescentrum), dan is digitale bewegwijzering juist ideaal. Ook dat staat op het skills lijstje van Gijtenbeek. Van tablets met een plattegrond tot de grote beeldschermen met touchscreen die u op een luchthaven kunt vinden. “Voor de digitale bewegwijzering is software erg belangrijk. Dit doen we samen met een bedrijf in Duitsland. Door onze krachten te bundelen kunnen wij er dus voor zorgen dat niemand de weg kwijtraakt”, aldus Rubingh.