Maximaal zichtbaar met Maxtension
U heeft vast wel eens door Hoog Catharijne in het centrum van Utrecht gelopen tijdens de grote renovatie. De bouwwerkzaamheden worden uit het oog gehouden door mooie doeken en raamstickers, zodat u er bijna niets van merkt. Deze aankleding op Hoog Catharijne komt van Maxtension te Lage Weide. We kunnen dan al direct stellen dat heel Utrecht wel eens iets van Maxtension heeft gezien.
Dynamische doeken
Maxtension is het bedrijf voor de aankleding van winkels, hotels, kantoorpanden, bouwprojecten, sportverenigingen, wagenparken, festivals en beurzen. Sinds december 2011 is directeur Robert Jan Boogaard gestart op Lage Weide waar zij werken aan diverse projecten door heel Nederland. “We hebben een gevarieerd aanbod van reclameborden en stickers tot grote doeken. Enorme reclamedoeken zijn onze specialiteit, een bouwproject inpakken met bij elkaar 2000 m2 doek is voor ons geen probleem.” Daarbij komt meer kijken dan alleen het ophangen van een doek, aldus Boogaard. “Het liefst regelen we een groot project compleet van A tot Z, vanaf de adviesaanvraag naar productie tot aan de montage. Een groot bouwproject vraagt een goede afstemming met de uitvoerder. Maatwerk dus, maar uiteindelijk zijn het resultaat en de reactie van het publiek altijd fantastisch om te zien!”
Richting de toekomst terug in de tijd
Terug naar Hoog Catharijne, waar tijdens de renovatie de aankleding van Maxtension afkomstig is. “In de passages waar verbouwd wordt zijn geen winkels, maar wel mensen. Een mooie uitdaging om dit aan te kleden en een lach bij de mensen op het gezicht te toveren.” Zo worden winkels van stickers met de toekomstige look voorzien en de passages bekleedt met grote doeken. “De bekendste zijn de doeken met foto’s van oud Utrecht erop, een stukje geschiedenis en herkenbaar voor de Utrechters. Dat springt eruit en onthouden de mensen in plaats van het gevoel te hebben in een bouwput te lopen.” Een aantal keer per week is Maxtension actief op Hoog Catharijne en door corona heeft Maxtension Hoog Catharijne, in de vorm van stickers, voorzien van aangepaste bewegwijzering, huisregels, routing en de bekende leus ‘afstand houden’.
Circulaire doeken
Aandacht voor het milieu wordt tegenwoordig steeds belangrijker, hierdoor is de materiaalkeuze bij Maxtension ook steeds duurzamer geworden. “Onze doeken moeten na een project ook weer verwijderd worden. Na gebruik gaan de doeken in een grote container en worden gerecycled. Ook raam- en vloerstickers zijn steeds milieuvriendelijker. We hebben daarin een duidelijke inhaalslag gemaakt, ook omdat we zien dat de klant hier steeds meer behoefte aan heeft.” Maxtension is vooral ook op Lage Weide goed zichtbaar want de doeken voor de verkeerscampagne ‘Ik fiets naar mijn werk’ zijn niet te missen. “Ik ben er trots op om onze doeken elke dag op Lage Weide te zien. Er gebeurt veel positiefs op het bedrijventerrein en het is voor ons dan ook een hele goede plek om als bedrijf te zitten.” Als afsluiting richt Boogaard zich op de toekomst: “We gaan ons meer richten op het creëren en aanleveren van content, dit om ons totaalpakket nog completer te maken. Daarnaast neemt de digitalisering ook toe in de signbranche, uiteraard zijn wij hier ook mee bezig.” Tot die tijd kunnen we blijven genieten van de in het oog springende doeken van Maxtension.