Resultaten Lage Weide Onderzoek bekend
In december 2023 en januari 2024 heeft Parkmanagement Lage Weide onder ruim 900 relaties een vragenlijst over het bedrijventerrein verspreid. Het imago zit dit jaar weer in de lift, ondanks zorgen over bijvoorbeeld het vrachtautoparkeren.
De belangrijkste uitkomsten:
- Het imago van bedrijventerrein Lage Weide wordt in 2023 gewaardeerd met een gemiddeld rapportcijfer van 6,67 (was 6,26 in 2022).
- Het imago is daarmee met 0,39 punten verbeterd. Verbeterpunten zijn verkeersveiligheid, vrachtautoparkeren en aantrekkelijkheid van de werkomgeving.
- De stelling “Lage Weide draagt bij aan gezond stedelijk leven in Utrecht” wordt op een schaal van 0 tot 10 gemiddeld met een 6,29 onderschreven (was 6,46 in 2022)
- De stelling scoort daarmee 0,17 punten lager dan in 2022. Een deel van de respondenten geeft hier ruime voldoendes. Een ander deel geeft juist ruime onvoldoendes, onder meer door een gebrek aan (lunch)wandelmogelijkheden.
- De stelling “Lage Weide is voor MBO-ers dé leer- en ontwikkelplek van Utrecht” wordt op een schaal van 0 tot 10 gemiddeld met een 7,16 onderschreven (was 6,97 in 2022)
- De stelling scoort daarmee 0,19 punten hoger dan in 2022.
- Een van de suggesties is om op relevante opleidingen de mogelijkheden bij bedrijven op Lage Weide beter bekend te maken.
- De vraag “in welke mate zou u Lage Weide als vestigingslocatie aanbevelen bij relaties?” werd weer met een ruime voldoende beoordeeld, gemiddeld een 7,74, dit was 7,56 in 2022.
- Respondenten zijn vooral positief over de ligging van Lage Weide. En de bereikbaarheid buiten de spitstijden.
- De kwaliteit van het geleverde werk van de werkstichting Parkmanagement Lage Weide kreeg gemiddeld een 7,67 ( was 7,56 in 2022).
- Het rapportcijfer is daarmee met 0,11 punten verbeterd ten opzichte van 2022.
Alles suggesties en opmerkingen nemen we ter harte. Vaak worden er ook aandachtspunten benoemd waar we al (langere) tijd aan werken. Zo hopen we binnenkort meer nieuws te delen over de aanpak van het vrachtautoparkeren. Schrijf je in via lageweide.nl/nieuws/ om op de hoogte te blijven.
De deelnemers aan het onderzoek krijgen binnenkort hun Tony’s Chocolonely in de bus!
Getagged bedrijventerrein Lage Weide, imago, onderzoek