Moederdag high tea halen bij de corona-proof drive thru

Bij Tripadvisor weten ze het wel: een van de populairste hotels van Utrecht vind je op… Lage Weide. Met een negen als rapportcijfer en een certificaat van uitmuntendheid staat het Carlton President stevig in de top 5. Bij 150 beoordelingen gaven 83 reizigers het hotel zelfs ‘uitstekend’ als waardering. Dat is voor een hotel op een bedrijventerrein niet vanzelfsprekend. Het geheim van het succes is volgens directeur Bart Blikman samen te vatten in drie factoren. En het codewoord is: transformatie.

Transformatie

Vorig jaar heeft het hotel namelijk een flinke verandering ondergaan. Naast een fysieke verbouwing (het interieur is helemaal vernieuwd) werd ook stevig geïnvesteerd in training van het personeel om de dienstverlening aan gasten te perfectioneren. Niet door hen een kunstje te leren, maar door onderling met elkaar ervaringen uit te wisselen en op zoek te gaan naar manieren om met wat extra aandacht het verschil te kunnen maken. Dat heeft gewerkt, want uit de reviews blijkt dat de service in het hotel succesfactor nummer 1 is.

Liefde gaat door de maag

De tweede succesfactor is dat de liefde van de gast door de maag gaat. Het restaurant kreeg een nieuwe naam en een veelzijdige internationale, culinaire kaart. Blikman vertelt enthousiast: “bij One24 proef je vondsten uit de Mediterrane keuken, vermengd met Midden-Oosterse invloeden. Mooie tradities en nieuwe trends verwerkt in lekkere gerechten bomvol voedingsstoffen en kleuren, die meebewegen met de seizoenen. Voedzaam en gezond natuurlijk.”

Urban nature

En de derde succesfactor is volgens Blikman de verbeterde indeling van de kamers. Verwacht geen marmeren vloeren en gouden kranen. Maar wel een uitgekiende combinatie van enerzijds beton, glas en staal en anderzijds planten, frisse lucht en licht. Of, zoals Blikman het ontwerp samenvat: “urban nature”. Modern en sfeervol.

Als je de recensies op Tripadvisor doorleest, valt er nog iets op. Naast de vele zakelijke gasten trekt het hotel namelijk ook veel toeristen. Sinds de start van de Tour de France in Utrecht in 2015 is het aantal bezoekers in het weekend enorm toegenomen, zo vertelt Blikman. De bezettingsgraad was pre-corona op vrijdag- en zaterdagnachten nooit onder de 90%. Dat leverde op vrijdagmiddag een bijzondere mix op van mensen die een weekendje weg gaan en ondernemers die met hun personeel de week afronden aan de bar.

Drive thru

Zelfs in deze zware coronatijd is Carlton President inventief en komen zij met creatieve oplossingen om u toch te voorzien. Zo kunt u bij een veilige drive thru een complete moederdag high tea of high wine ophalen, gecombineerd met zorgvuldig geselecteerde bijpassende theeën of wijnen.