De arbeidsmarkt verandert snel; technologische ontwikkelingen volgen elkaar in een rap tempo op en starters op de arbeidsmarkt hebben andere wensen, behoeften en verwachtingen van hun werkgever dan oudere generaties.
Hoe trek ik jongeren aan? En hoe houd ik alle generaties in mijn organisatie betrokken en tevreden?
We gaan onder leiding van Claudia van Dalen, specialist generaties in organisaties, aan de slag met generatieverschillen in relatie tot werk. Hoe kun jij zorgen voor een cultuur waarin verschillende generaties zichzelf thuis voelen en graag willen blijven werken?
Veel bedrijven op Lage Weide hebben te maken met personeelstekort. Door beter in staat te zijn om ook Generatie Z aan te trekken en te behouden kun je ook deze doelgroep aanspreken als collega. Het thema werving & selectie heeft daarom deze dag een grote rol.
We starten met een kennissessie in de ochtend en na de lunch vervolgen we de training met een interactief gedeelte in de middag. Het doel van de dag is om meer inzicht te krijgen in overeenkomsten en verschillen tussen generaties en vooral ook praktische handvatten in dingen die je kunt doen om verschillende generaties aan te trekken en te behouden voor je eigen organisatie.
Dinsdag 20 augustus van 9:30 uur tot 16:00 uur. We sluiten af met een borrel op het dakterras tot 17:00 uur (als het weer dat toe laat).
De masterclass wordt gegeven door Claudia van Dalen.
Over Claudia:
Claudia heeft de afgelopen jaren als leidinggevende ervaren hoe belangrijk het is om medewerkers betrokken te krijgen en te houden. Collega’s die op hun plek zitten, voldoende uitgedaagd worden om zichzelf te blijven ontwikkelen en voldoende waardering voelen om nét dat stapje extra te zetten, kunnen het verschil maken in een organisatie.
Tijdens haar werk als interim HR-manager merkte Claudia op dat er vaak een groot gat zit tussen de verwachtingen van (vaak oudere) leidinggevenden en de wensen en behoeften van startende medewerkers. Haar MBA-studie gaf haar de ruimte hier onderzoek naar te doen. Ze is dan ook gespecialiseerd in generaties in organisaties, met focus op het aantrekken en behouden van Generatie Z. Doordat Claudia goed is in het stellen van open vragen, is zij in staat het echte probleem helder te krijgen en helpt zij met haar creativiteit en enthousiasme om dat op te lossen. Claudia gelooft erin dat iedere organisatie Generatie Z aan kan trekken en kan behouden.